tisdag 30 september 2014

En månad

Tiden verkligen flyger fram, i söndags blev Love redan en månad gammal. 
Vi är mest hemma och myser, tar promenader eller umgås med nära och kära som är lediga på dagarna. 
Love växer och frodas. Kunde konstatera på BVC inför fyraveckorsdagen att han har växt fyra centimeter och väger 600 gram mer än när han föddes. Så han sköter sig vår lille prins :-) 
Lite bilder sedan sist: 

 
På kastanjejakt. Givetvis måste man snygga till sig med armband och halsband då :-)

Inte helt solklar bild. Sixtens huvud i mitt knä. Jag hade mellis med när jag hämtade på dagis och vi gick till en lekplats och passade även på att mysa. 

Det viktigaste i mammans mellis: kaffet! 

Love, i lördags kväll. Jag tyckte det var dags att sova. Killen med ögon stora som femkronor höll inte med...

Sixten på väg till kalas. Han har själv slått in paketen och ritat/ skrivit kort.. 

Igår var vi på sagostund med Alice och Camilla. Efteråt fikade vi på caféet på biblioteket. Alice och Sixten hittade ett eget bord att sitta vid. 

I går kväll var det sista styrelsemötet för i år. Martin skulle springa och prinsarna hängde med mig. Tuva kom också och trots att hon och Sixten inte har setts på väldigt länge så hittade de varandra direkt! 

Lillprinsen fick testa ett par Peltor för första gången när han var i skjuthallen, det gick att sova med dem också :-) 
 
I morse på väg till dagis. Är man kvällspigg blir man morgontrött. Love hade inga planer på att vakna när jag och Sixten fixade och donade i morse. Så vi fick en lugn morgon, och Love åkte från sängen rakt ner i åkpåsen i vagnen när vi gick till dagis.. 

Till sist ett litet leende, som det bjuds på allt mer och mer här hemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar