måndag 15 december 2014

Julstök

Tredje advent igår och här hemma har vi gått från dopfixande till julfixande.
Lussekatter och pepparkakor har bakats. Julskinkan är gjord och lite godis är också fixat.
Sixten har full koll på siffrorna i kalendern och vilken dag det är tomten ska komma.
I går försökte vi oss på att ta julkort också. Det är inte helt lätt att få två små killar att titta in i kameran samtidigt, men till sist var där några vi kunde använda.
Hur årets julkort kommer att se ut kommer jag inte avslöja än, men jag kan avslöja att det inte kommer att se ut såhär :-)




Denna veckan fortsätter julstöket. Vi ska ta in granen, och jag tänkte försöka mig på att temperera choklad och göra snygga praliner, inspirerad av dessertmästarna på kanal 5. På torsdag går Sixten sin sista dag på dagis och sedan har han jullov vilket vi också ser fram emot! Bara mys och bus hemma, och Martin är också ledig större delen av tiden. 
Både Sixten och Martin var lite förkylda förra veckan, och inatt vaknade Love upp och var tvärstopp i näsan och helt hysterisk för att han inte fick luft. Efter 2.5 timme av vyssjande och bärande och nässpray och nässug så lyckades han till sist somna om och sova några timmar till. Själv kände jag mig lite smått aptrött jag gick upp i morse...Så vi hoppas att alla baciller har försvunnit när julledigheten börjar så att vi kan njuta  av ledigheten till max!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar