söndag 10 februari 2013

Sköna söndag....

 En helt ledig söndagseftermiddag kändes nästan lite lyxigt efter de senaste helgernas upptåg!
Det är verkligen roligt att hitta på saker, och vi har tur att ha så många runt omkring oss som vi umgås med! Men ibland är det skönt att ha en ledig eftermiddag också! Och när man haft för många sådana längtar man efter att vara bortbjuden eller ha gäster! Men det är väl det som är typiskt för oss i landet lagom :-)
I alla fall så hann jag både tvätta och diska. Röja en del, planera och handla mat inför veckan.
Jag påbörjade också ett nytt projekt i Sixtens rum.
Kvällsmaten fick bli en lite nyttigare "dagen efter" middag. Jag bakade nyttigt hamburgerbröd (finns på en bakblogg nära dig ;-)) gjorde egna hamburgare och sötpotatisar i ugn.
Gott tyckte jag! Martin var sådär imponerad och Sixten hade ett av sina vansinnesutbrott i början men åt sedan all potatis och halva sin hamburgare så jag antar att det gick hem även hos honom!
Nu är allt fixat inför i morgon, kläder framlagda, kaffekokaren laddad och frukosten förberedd, en ny vecka kan ta fart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar