fredag 1 februari 2013

Summering av januari

Så har januari övergått i februari, och dags att summera månaden. Nyttigare mat och inget godis eller alkohol för min del. För Martin gällde också nyttigare mat, och så sade att han skulle snöra på sig löparskorna och ta en tur...
Även om jag varit väldigt godissugen emellanåt så har jag inte ätit något, inte heller druckit alkohol. Martin har varit ute och sprungit, inte bara en utan två gånger.
Måste säga att jag är grymt imponerad över Martin som verkligen har ätit bara bra mat hela tiden, trots att det var mitt påhitt. Han hade lika gärna kunna strunta i det, och tro mig, det var han bra sugen på ibland. Och resultatet lät inte vänta heller. Nästan 10 kilo på en månad. Helt sjukt bra, och jag är så stolt över honom. Eller ska jag kanske var stolt över "coachen" (mig själv) ;-)

När det gäller mig träning så har jag hållit mig till två löppass i veckan. Jag har inte besökt gymmet tre gånger i veckan, däremot kört styrka hemma istället de dagar det helt enkelt inte har gått ihop på annat sätt.
Har lagt in all min träning på jogg.se, och så här ser det ut för januari månad:

Diagrammet kan dock kännas lite missvisande då det visar procent i tid och inte antalet pass. Räknar man i pass sä är det mest styrketräning, men här är det alltså minutrar och sekunder som är räknade, och eftersom jag i princip har sprungit enbart långpass denna månaden så tar det sin lilla tid :-)
Övrig träning (gröna fältet) är promenader/ powerwalks.

Så visst har det varit en bra månad! Nu filar jag lite på hur februari ska se ut, men det återkommer jag till vid senare tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar