fredag 8 februari 2013

TGIF


TGIF, eller Thank God It's Friday som det betyder!
Tycker egentligen att dagarna går fort, och det är inget undantag denna veckan. Det är bara det att det verkligen har gått i ett den senaste veckan. Känns som om jag och Martin knappt har träffat varandra. Sixten har varit väldigt trött hela veckan och varje morgon klockan har ringt känns det som om man velat sova några timmar till.
Så nu är det skönt att det är fredagskväll. Sixten somnade i min famn i soffan precis helt slut efter en veckas dagis. Jag sitter och väntar på att Martin ska komma hem från sin kurs.
I morgon ska det bli skönt att slippa gå upp och äta frukost och göra sig ordning under tidspress.
Vid tolv får vi lunchgäster och på kvällen ska köra och lämna Sixten hos mamma och pappa och sedan köra på trettioårsfest.

Lite bilder från tidigare ikväll:

Sixten tycker det är spännande med siffror och bokstäver, och kan se skillnad på dem. (även om han kallar typ alla siffror för sju eller fjorton och alla bokstäver får ä, å, ö och e.) Den enda bokstaven han kan är S, som han kallar för "ormen" och vet att den heter "sssss". Att skriva på datorn är ju också väldigt spännande!




Jag hann äntligen sy färdigt Sixtens gardin i går när han gått och lagt sig. Tyget har jag själv ritat och fått upptryckt från ett ställe i USA, blev riktigt nöjd med både tyget och gardinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar