måndag 18 mars 2013

Seedad




I går var det dags för seedningsloppet inför Göteborgsvarvet. Dvs. Presterade man en bra mil blev man uppflyttad några startgrupper. Jag kan väl säga att jag varit bättre laddad inför lopp, och var ganska nervös inför denna milen. Inte för själva sträckan utan nog mer för att detta var ett lopp som alla tog på allvar, alla vill prestera sitt bästa. Men min rädsla för att komma sist var obefogad. Plats 70 av 140 tjejer, och på tiden 52.18 vilket är nytt pers!
Så nu väntar en två månaders uppladdning inför varvet. Kunde väl knappast börja sämre då jag insåg när jag körde hem att jag nog fick ha tyngder i benen eller skippa kvällens planerade 8 km för att inte blåsa bort...
Men snart ska väl vinterhel****t vara slut. Annars får uppladdningen starta på löpband...
Eftersom Martin hade några kompisar hemma i lördagskväll och jag ville kunna gå och lägga mig i tid kvällen före loppet sov jag och Sixten hos mamma och pappa. Till Sixtens lycka sov Harry också där, och kusinerna busade och härjade så det stod härliga till. Nedan har båda parkerat sig i morfars knä och tittar på brasan som ska ta fyr..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar