söndag 25 november 2012

Personlängsta och energitankande




Det var ju inte det vackraste vädret när jag gav mig ut på löptur i eftermiddags. Jag tog Lödderundan, vilket så här i efterhand kan kännas lite osmart med tanke på att det är typ 90% öppna fält och vädret var regnigt och blåsigt...
Men det bekom mig faktiskt inte så mycket som man kan tro, förutom när vinden var rakt mot mig (mellan Lödde och Kävlinge). Att jag var dyngsur rakt igenom märkte jag inte förrän jag kom hem.
Efter att ha haft tunga ben de senaste passen gick det riktigt smidigt idag. Skönt!
Jag har kommit på att jag nog äter för lite, och därmed inte har energi så det räcker ett helt pass. Så idag laddade jag med tre mackor och en lussebulle hos mamma och pappa, sedan åt jag ett päron och en energibar hemma innan jag stack iväg. Udda uppladdning kan tyckas, men den funkade! Jag har laddat ner en app för att hålla bättre koll på hur mycket man egentligen får i sig och gör av med. Ganska intressant faktiskt! Dagens runda blev i alla fall 1.54 mil, vilket är två kilometer längre än vad jag någonsig sprungit tidigare! Tiden blev 1.28 så cirka 5.44/ km som är väldigt bra med tanke på hur lång rundan var och hur lätta benen kändes. Totalt gjorde jag av med nästan 1000 kcal enligt min app, så det var bara att tanka in ny energi när jag kom hem!
Nu ska jag tanka in lite sömn också, i morgon är det jobb igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar