onsdag 14 november 2012

Tränat sk-ten av mig




Jag vet att Martin tycker att det är sjukt äckligt med massa svett, men tyckte ändå det passade idag så sorry älskling :-)
Slutade lektionerna två, skulle vara tillbaka klockan fem så jag passade på att använda två av timmarna till att försöka ta död på mig själv, nästan i alla fall ;-)
Först blev det femtio minuter på löpbandet med intervaller.
Ok, löpband är bra alternativ, speciellt denna tid på året men det är ju grymt vad tråkigt det är!
Sista femminuters intervallen sprang jag i 4.45 tempo. Kippande efter andan och känslan av att jag aldrig klarar detta. Men det gällde att ta till allt positivt tänkande man bara kunde hitta, och så gick det till sist. När jag saktat ner farten och sprang av mjölksyran sneglar jag på "grannen" som springer och pratar obehindrat med kompisen bredvid. I 3.38 tempo! Helt galet! En dag ska jag också vara där :-)

Efter löpningen försökte jag köra slut på bröst och mage och förväntar mig en gosig träningsvärk i morgon :-)

Kan låta lite självplågande detta, men är man mitt en fullproppad arbetsperiod är det faktiskt sjukt skönt att vara så slut att man inte orkar tänka på jobbet (eller annat komplicerat för den delen!)
För att inte tala om hur skönt det är att sätta sig i en varm bastu med sin trötta kropp!

Nu ska jag sova, extra tidig dag i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar