söndag 18 november 2012

Långpass

I dag var det långpass som stod på löpschemat.
Jag har läst på lite i boken jag fick av Martin, och inser att jag sprungit alldeles för snabbt när jag springer långpass. I dag struntade jag verkligen i hastigheten, och gick enbart på att hålla pulsen under 80%. Resultatet blev en 1.2 mil lång runda, på strax under 80 minuter.. Det blev en del spring runtom i Kävlinge, stundtals hade jag inte koll på vart jag var (så allt var som vanligt med andra ord ;-))




Det gick väldigt långsamt, och så mycket mer det kändes i benen nu när man inte var andfådd när man sprang, annars brukar liksom det ta överhanden :-)

Insåg också att mina ben verkligen blivit plågade i veckan. Nästan fyra mils löpning, ett pass styrketräning, utbildning där det ingick ca 30-50 utfallssteg, och så ett intervallpass med fokus på ben; saxhopp, benböj, jägarvila, tabata med saxhopp och någon annan övning jag inte kan namnet på. Kommande veckan får de allt det lite lugnare... Tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar