onsdag 7 november 2012

Konstiga knogar




Idag kunde jag och Sofia boxas igen, äntligen efter fyra veckor!
Var lite orolig till en början, hur mycket man egentligen hade tappat, men det gick toppenbra!
Jimmy, som har passet är verkligen en klass för sig. Han ger inte instruktioner, han skriker ut dem. Han är den typen av tränare som ställer sig bredvid och skriker att man ska slå hårdare/ snabbare, annars kan lika gärna gå till salen bredvid på familjegympan! Svårt att beskriva, han måste upplevas! Mannen står på händer och gör armhävningar med benen rakt upp i luften, har en grym kondition och snabbhet. Han är jämnårig med min pappa...
Man kan inte låta bli att göra sitt yttersta, och idag kom han upp bredvid mig när jag pucklade på Sofia för allt vad jag var värd. Men denna gången skrek han inte att jag skulle öka när han såg mig. Han skrek "jisses! perfekt!" Snacka om att jag blev stolt, och det var ju bara att fortsätta mangla slag! Efteråt insåg jag att jag nog tagit i lite väl bra, då jag har en lätt blålila ton kring knogarna. Men riktigt kul att få beröm, kände mig som en riktig fighter där ett tag :-)



Fighternäve ;-)

Nu ska jag sova, siktar på grym träningsvärk i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar