lördag 8 december 2012

Det finns inget dåligt väder...

...Bara dåliga....ursäkter!

Jag insåg väl faktiskt innan snön kom att jag inte skulle bli klar med mitt sista löpprogram. Två veckors krasslighet gav tre veckors försening, och jag får väl helt enkelt se det som avslutat att lyckas med milen under 50 minuter...för i år i alla fall! Sprang en sista mil på löpband (så sjukt tråkigt!) i söndags, på 54.25, så det får väl bli den sista officiella miltiden.
Först var jag ganska besviken, men när man tittar tillbaka på årets första mil, som sprangs för ganska exakt 8 månader sedan, så har jag blivit 14.5 minuter snabbare! Det är jag faktiskt sjukt stolt över! Halvmilstiden har jag kapat med 11 minuter så den är inte fy skam den heller!

Så, vad göra när snön ligger tjock på marken och jag inte har dubbar på löpskorna? Jo, antingen strunta i träningen och lägga sig och jäsa i soffan, eller hitta alternativ. Jag valde att hitta alternativ!
Så de senaste 7 dagarna har jag alltså sprungit en mil, promenerat 6.5 kilometer, mosat axlar ben och kört crosstrainer på gymmet, simmat 1.2 kilometer och åkt längdskidor 4.5 kilometer!
Jag har inte kört längdskidor på minst 4 år, men det var riktigt skönt att åka! Väldigt fint väder också!

 Nu kan gott snön ligga ett tag tycker jag. Dels är det alltid mysigast med en vit jul, och dels var det väldigt trevlig alternativ träning :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar