måndag 18 augusti 2014

Höstrusk och sömnsvårigheter

Hade inte helt lätt att sova inatt, tror jag skrapade ihop 3-4 timmar till slut, lite upphackat. Där emellan hinner man fundera en hel del, surfa runt på olika sidor och läsa skvallertidningar på surfplattan. Tack mamma och pappa för att jag kan göra det :-) 
Jag läst lite om att vara gravid i vecka 39 och hittade bland annat den här texten: 


Jo, det stämmer väl ganska bra :-) 
Lyckades dock hålla mig vaken hela dagen idag så inatt ska jag väl banne mej få sova! Om jag bara hade kunnat skylla på bebisen, men det är kavlugnt i magen hela natten så det kan jag tyvärr inte :-) 

Bebismagen igår. Idag är det bara 10 dagar kvar! Trots sömnsvårigheter och liknande så kan han dock hålla sig inne tiden ut, så hinner jag med det sista jag tänkt göra innan det är dags! 

Det var inte bara jag som var trött i morse sedan. Sixten kom in till oss vid fyra i natt, och när min klocka ringde vid åtta så såg jag det här när jag öppnade ögonen:

En helt utslagen kille, med älskade apan lindad runt handen. Trots att han sovit i nästan tolv timmar var han seg att få upp. Två trötta själar, vi lyckades inte vara på dagis exakt klockan nio idag, men det är skönt att man inte behöver känna sig stressad över att behöva komma iväg till jobb, nu kunde vi ta det lugnt och blev nog bara 15 minuter sena :-) 

Ett riktigt busväder har det varit idag med. Rejäla regnskurar och ingen värmebölja direkt. Man får nog inse att hösten är här nu. Så pass ruggigt idag att det blev raggsockepremiär. 


Det här med att gravida är extra varma stämmer inte in på mig :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar