fredag 22 augusti 2014

Passar på

Det hade ju varit lite tråkigt att vara förkyld om en vecka så vi passar på att vara det denna veckan. Det är mest Martin och jag som mår lite halvkass, men när Sixten kom upp i går morse och klagade på ont i örat så kändes det bättre att ta det säkra före det osäkra och hålla honom hemma från dagis igår och idag. Nu visade det sig nog inte vara något, han var som vanligt under dagen och hade inte ont så förhoppningsvis blir det inte mer av det. Nu får vi lite mysdagar istället, och Sixten fick hänga med mig till barnmorskan. 
Inte mindre än fyra serietidningar hade de i väntrummet, vilken tur :-) 
Allt var ok med bebis och mig så jag kunde säga tack och hej, nästa besök är en våning ner nästa vecka, och då är det inskrivning som gäller! 

Idag står det nog kanelbullebak på schemat om vi vaknar upp och känner oss laddade för det. Klockan är bara lite över sex, och jag har en liten kille bredvid mig i sängen som nog kommer att sova ett tag till. Jag vaknade med den klassiska "förkylningstotalstopp i näsan efter att ha legat ner och ont i halsen på grund av att sovit med öppen mun och säkerligen snarkat också.." 
Så jag satte mig upp en sväng, passade på att blogga, och nu ska jag nog försöka avverka en timme eller två på kudde igen. 
Avslutar med en bild på Sixten igår när han ger Martin massage. Han tycker själv att han är väldigt duktig på det och visar mig hur det ska gå till :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar