måndag 25 augusti 2014

Sista dagarna

Helgen svischade som vanligt förbi i ett nafs, måndag igen och nu kan man ju verkligen starta nedräkningen. Tre dagar kvar nu :-) 
Kollade tillbaka i telefonen men har faktiskt varit väldigt dålig på att fota. 
Tog några bilder i fredags i alla fall, när vi hade kanelbullebak jag och Sixten.

"Baka baka liten kaka"

"Rulla rulla liten bulla" 

Och där var de klara! Hälften med vanilj och hälften med kanel. Nu är frysen laddad för fikagäster :-) 

Helgen bjöd också på shopping, kräftskiva, sömnad och simskola. 
Det var premiär för Sixtens simskola, och man kan ju lugnt säga att det var en modigare kille som var där nu. I våras var det skrik, gråt och vägran att göra i princip något alls man skulle göra, som att hoppa från kanten eller doppa huvudet. Denna gången var Sixten nog nästan mer under än över vattenytan. När det var fri lek i fem minuter så valde han att dyka i från kanten och simma under vattnet hela tiden... 
Nu hoppas vi verkligen att detta håller i sig. Han är väldigt taggad på att ta simmärken nu :-) 

Nu är Sixten på dagis och jag håller på att förbereder det sista inför torsdag. 
Har precis sytt färdigt spjälsängsskyddet som jag påbörjade i helgen. Sixten hade ett väldigt fint skydd med spöket Laban, men det såg väldigt solkigt och skitigt ut så jag köpte lite tyg och klädde om det. Så lillebror får ugglor istället, blev faktiskt ganska nöjd och det var inte så svårt som jag trodde! 



Nu har jag ett syprojekt till som jag tänkte bli klar med om det inte är helt för invecklat. Sen ska sista kläderna packas och kameran laddas, sen är jag klar :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar