tisdag 12 augusti 2014

Vardag igen

Nu är det vardag igen, fast ändå inte vanlig vardag. Martin jobbar som vanligt, Sixten är på dagis några timmar per dag men jag är hemma. Sixten var supertaggad i går morse att gå till dagis, och vaknade redan halv åtta vilket inte hänt på hela sommaren tror jag. Han kunde knappt vänta innan det var dags att gå. I morse var han uppe samma tid men konstaterade efter ett tag att vi väl kunde strunta i dagis och vara hemma och mysa hela dagen istället. Lät väldigt lockande men han ville till dagis efter en stund ändå. Dock hade han tydligen gått in och satt sig på en stol och sagt att han kunde sitta där och vänta till hans mamma kom och hämtade honom igen. Min lille skrutt! Men efter ett tag kom han igång och lekte så det var ju tur! 
Det känns lite konstigt att vara hemma nu och inte gå tillbaka till jobbet igen men jag hittar på lite annat att sysselsätta mig med. 

Så här ser vardagen ut på Asagatan just nu:

Dagliga cykelturer med min lilla (stora) prins. Jag är inte så grym på några längre promenader just nu men cykla går finfint så det satsar vi på dessa dagar!

 
Sista fixet inför bebisens ankomst. Har tvättat lite kläder och handlat hem lite grejor. Typ blöjor och sånt som man tydligen behöver :-) 

 Rensat, städat och sorterat en massa har jag också gjort dessa dagarna. Vi ska ju ha plats för en till snart i huset. I dag var det Sixtens rum som jag storstädade och rensade ur. Blev en hel del (trasiga)  saker kastade och många saker som Sixten själv konstaterade att han inte lekte med längre som vi kunde lägga undan till lillebror. Passade på att ta bilder när rummet var nystädat och var sak på sin plats. Känner jag min son rätt så ser det inte ut så här om 24 timmar :-) 
 



Avslutar med en lite rolig bild som jag tog häromdagen när Martin och Sofia sprang backintervaller.
Sixten ville också springa så när Martin och Sofia gav sig ut på en uppvärmningsjogg bytte Sixten om till "springekläder". Tror aldrig han har varit så snabb med att klä på sig! Sedan möttes vi på bananbacken och de sprang några vändor och jag hejade och fotade. Visst ser de synkade ut på bilden?! Kan nästan tro att de försöker hålla takten till något :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar