onsdag 31 oktober 2012

Effektiv förmiddag

I morse vaknade jag före Sixten, klockan halv åtta. Jag har sovit i ett streck inatt sedan halv elva igår, inte vaknat en enda gång av att behöva snyta mig, hosta eller en känsla av att nästan frysa ihjäl. Bättre start på dagen kan man knappast få!
Jag gick upp och pulade lite, men gick sedan och lade mig och läste igen, fram till Sixten vaknade en timme senare.
Efter frukost började jag städa i köket. Och då menar jag verkligen städa.
Lådor rensades och sorterades, Massor med saker slängdes, torkade av överallt, fixade med blommorna. En riktigt genomgång alltså, och en välbehövlig sådan!
Sixten var duktig och hjälpte mig emellanåt och satt på golvet och byggde med lego när han tröttnade.
Nu skiner köket igen, och det känns väldigt bra :-)


Ända fram till lunch höll vi på, och sedan var det dags för en ganska svårsomnade Sixten att sova middag. Först fick kaninen en godnattsaga av honom, och efter mycket om och med somnade han. 
Så nu orkar han nog med ett tag i kväll, när storkusinen kommer på besök och allt. Sixten konstaterade innan att han "sakar" (saknar) Anton, och har nog frågat femtioelva gånger om när Anton kommer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar