onsdag 24 oktober 2012

Dubbelpass blev soffläge

I morse hade jag inte mindre än fem väskor med mig ut till bilen. Jobbväska, böcker, träningskläder, boxhandskar, mat och mellanmål för en heldag... Laddad för en heldag då Sixten ändå blir hämtad av farmor.
Efter jobbet skulle jag sitta kvar och skriva lite, och sedan sticka och styrketräna. Direkt efter styrketräningen skulle jag möta upp Sofia för ett efterlängtat boxpass.
MEN.
Kände mig lite "ruggig" redan i morse. Dock inget ovanligt då jag absolut inte är någon morgonmänniska, och brukar ignorera hur jag känner mig då. Det brukar ändras över dagen.
Men efter hand som dagen har gått har jag känt mig mer och mer frusen, feberont i kroppen och ont i halsen. Absolut inget läge jag vill vara i. Nu, nästa vecka när det är lov, någonsin. Hatar att inte må bra. Så istället för jobb och träning åkte jag direkt hem och kröp ner under en filt i soffan och somnade i väntan på att värmen skulle hitta tillbaka till min kropp.
Vaknade av att Martin kom hem, gick ner och tog en Ipren och drog på mina sjukt sköna (och sjukt fula enligt Martin) röda mjukbyxor. Matchade dessutom snyggt till den rosa tröjan ;-)


Nu sitter jag vid datorn, skriver IUP:er, tar lite pauser, bloggar, äter och hoppas att detta inte är början på någon jobbig förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar