måndag 29 oktober 2012

Min duktiga pojke!

Sixten vaknade väldigt tidigt i morse, (väldigt tidigt i vårt hem betyder före sju) och var pigg som en lärka. Själv hade jag en huvudvärk som kändes som att den skulle spränga sönder huvudet när som. Jag har i princip aldrig huvudvärk, och denna var verkligen inte rolig.

Sixten ville upp och leka, och jag sade som det var, att jag hade jätteont i huvudet och behövde ligga ner bara en liten stund till. Sixten köpte det helt och hållet. Jag gick och och tog en Ipren, och gick sedan och lade mig i sängen igen.
Sixten gick och hämtade sina två gevär och lade dem på mitt täcke. "Du mysa lite mamma". Ja, vi har alla olika sätt att se på mys ;-)
Sedan hämtade han sin tröska, och började leka med den, i min säng.
När han lekt färdigt med tröskan hämtade han några böcker och satte sig vid mitt huvud och "läste" dem för mig. 
När han var klar hade huvudvärken släppt och vi kunde gå upp och starta dagen. Så duktig kille jag har som ändå förstod att han fick vänta en stund innan mamma kunde gå upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar