söndag 14 oktober 2012

Första milen på löpband


I morse gick jag upp 7.00 och drog av sista löppasset denna veckan. 10 km stod det på schemat och eftersom vi inte var hemma så avverkades milen på ett löpband på sjätte våningen på Scandic Europa. Som för övrigt hade ett väldigt trevligt litet gym. Utsikt över takåsarna och allt :-) 

Takåsarna, syns lite dåligt på bilden ;-)
 
Det blev inte bara första milen på löpband, utan också första gången jag sprang en mil tidigt på morgonen, före frukost. 
Lite motigt ska jag villigt erkänna att det var. Men det gick, och hotellfrukosten efteråt satt väldigt fint :-) 

Jag har nu gjort två av åtta veckor enligt detta programmet, där målet är att i slutet kunna springa milen under 50 minuter. Ett tuffare program än vad jag kört innan, men det funkar bra. Mycket ska jag nog tacka Martin för som låter mig sticka iväg och springa i tid och otid. Utan hans positiva inställning till det hade det nog aldrig funkat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar