torsdag 18 oktober 2012

Dopad?

Har precis avslutat veckans intervallpass. Det är alltid det pass man längtar minst efter i veckan, men samtidigt det som känns bäst när man väl är klar. (Förutom förra veckan då när det innebar början på maginfluensa, men det är en annan historia!)
Dagens pass var 2 km uppvärmning, stegrinsglopp på 4x60 meter, och sedan intervaller. 6x3 minuter med 90 sekunders vila. Avslutningsvis joggade jag 1.5 km tillbaka.
Och intervallerna gick sjukt bra, och sjukt snabbt!


Hälften av dem sprang jag i 4.30/ km tempo, ca 20 sekunder snabbare än jag någonsin sprungit. De tre andra intervallerna var inte helt kassa de heller, 4.40 och 4.50 -tempo. 
Måste vara den fantastiska uppladdningen.
Dvs. chokladkakan jag hittade och slukade när jag skrev iup:er, och sedan kaffet och mammas äppelkaka strax innan jag gav mig ut. Nu vet jag hur jag ska ladda i fortsättningen ;-)
 
Försökte ta en bild på mina sjuka eftersvettningar, ja, om nu någon skulle vara intresserad. Men det gick inte så bra att fånga. Kanske tur för er ;-) 





Direkt efter passet blev det en sån här:
Ni vet väl att det är viktigt att få i sig något så fort som möjligt efter träning?!? Jag tycker det är enklast att dricka och inte tugga i mig något, och det blir ofta en sån här eller en havredryck. Hade dock inga såna kvar hemma så det får ni se bild på en annan dag :-)

Nu ska jag snart in i duschen och sedan blir det fix inför morgondagen. Jag och Sixten är ensamma hemma och ska ha fredagsmys för hela slanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar