måndag 8 oktober 2012

Träningsbyxor och stövlar med klack...

Ja så snygg var jag tidigare idag. En kombination av träning och jobb. Jag och Martin slutar samtidigt på måndagar så jag passade på att sticka och styrketräna. Det ultimata är tre gånger i veckan, men jag försöker få till två gånger per vecka i alla fall. Det här med att hitta tid är inte helt lätt!
När jag kom hem var Sixten hemma, maten på spisen, tvättmaskinen och diskmaskinen var i full gång. Hmm, jag ska nog göra detta till en rutin ;-)

Nu har jag också avverkat första veckan i träningsprogrammet "milen under 50 minuter".

Totalt 2.6 mil blev det förra veckan, och distansen har förlängts lite nu med det nya träningsschemat. Därför är det också viktig att kombinera med styrka för att stärka musklerna så inte knäna tar all stryk. Problem med knäna har jag haft vad jag ska, och det är *peppar peppar* 8-10 år sedan nu...


Nu blir det lite slöande i soffan innan jag störtar i säng. Vet inte om det är årstiden eller vad det är, men så fort det mörknar ute är det som att John Blund knackar på min axel och säger att jag ska sova. Hoppas det inte håller i sig fram till sommartid igen, kan bli väldigt tidiga kvällar i så fall ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar